Het is Nationale complimentendag!
Het is vandaag Nationale complimentendag!
Laten we het op de dag van de complimenten eens hebben over complimenten in het werk.
Esito traint en coacht directie en managers. Complimenten geven en ontvangen is daar een belangrijk onderdeel van. We hebben een workshop ontwikkeld waarin complimenteren centraal staat. Complimenteren is een vaardigheid dat onderdeel is van één van de 8 managementvaardigheden van Esito.
Waarom is het dan zo’n belangrijke managementvaardigheid?
Voordat je als manager een compliment over bijvoorbeeld het functioneren van een medewerker geeft moet je eerst weten hoe jij wilt dat de medewerker zijn werk uit voert. Dat is al een belangrijke 1ste stap. Daarna weet, door het krijgen van een compliment, de medewerker hoe jij het graag wilt hebben. Deze informatie is essentieel voor het op een hoog niveau uit kunnen voeren van de werkzaamheden.
Ook het sociale component van het geven van complimenten en de voordelen daarvan worden bij de workshops en coachingssessies uitgelegd. Ook wordt het geven van complimenten geoefend en gecoacht.
Graag wilt Esito alle managers coachen en trainen op het geven en ontvangen van complimenten. Dan kan ik alle voordelen, technieken, valkuilen, blokkades uitleggen en begeleiden.
Voor meer informatie over de inhoud van deze training, en voor het aanvragen van meer informatie, klik je hier: https://www.esito.nl/oplossingen/training-en-coaching/